Viime vuoden loka-joulukuussa myytiin yhteensä 78,3 miljoonaa tablettitietokonetta. Olematon kasvu näkyi myös Applen luvuissa: iPadeja myytiin 21,4 miljoonaa, mikä oli 27 prosenttia aikista tableteista.
Strategy Analyticin mukaan iPadia myytiin peräti 74 prosenttia vähemmän kuin edellisneljänneksellä. Tutkimuslaitos arvioi, että uudet iPhone 6 -mallit - erityisesti suurempinäyttöinen Plus-malli - syö pienikokoisten iPad Minien myyntilukuja.
Kaksi kolmesta myydystä tabletista oli Android-pohjaisia. 51,8 miljoonaa Android-tablettia kuitenkin tarkoitti, että määrä kasvoi vuodessa vain kahdeksan prosenttia.
Windows-tabletteja myytiin viime vuoden viimeisellä neljänneksellä 5,1 miljoonaa eli peräti 89 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Tähän vaikutti paitsi Microsoftin Surface 3:n myynti, myös halvempien kiinalaisten Windows-tablettien ilmestyminen markkinoille.