Englantilainen Peratech QTC-tekniikkaan (Quantum Tunnelling Composite) perustuvista paineanturipiireistään. Niillä on toteutettu kosketukseen reagoivia pintoja moniin laitteisiin, mutta nyt Peratechin tekniikka on integroitu ensimmäistä kertaa pelihiireen.
QTC viittaa kvanttitunnelointikomposiittiin. Käytännössä anturi on 50 mikronin paksuinen kalvo, jonka resistanssi muuttuu painallusvoiman muuttuessa. Mitä enemmän voimaa, sitä pienempi resistanssi eri rakenteiden väliin jää.
Nyt tämä tekniikka on viety Swiftpointin uuteen Z-pelihiireen. Sen ansiosta hiirellä voidaan esimerkiksi kääntää peleissä aseita tai pelivälineitä, ja pyörittää ruutua.
Peratechin SP200-10-anturit vaativat oikeaa painallusvoimaa aktivoituakseen, joten pelin aikana ei tule "vääriä komentoja". Kun Deep Click -paineantureita painetaan, hiiri tunnistaa painalluksen syvyyden.
Pelaajille tekniikka tuo merkittävästi lisää mahdollisuuksia. Hiirellä voidaan kontrolloida kaasua ja nopeutta ajopelissä, lentäessä tai juostessa. Nappien klikkaaminen eri voimakkuuksilla tuottaa erilaisia toimintoja.
Eleitä ja painalluksia tunnistavasta hiirestä voi olla iloa myös esimeriksi ohjelmoijille. Peratechin mukaan tällaisesta hiirestä voi olla hyötyä kaikille, jotka navigoivat sovelluksissa ja käsittelevät suuria määriä tiedostoja.