Nykyautot ovat usein erittäin hiljaisia, mutta silti kuljettajan ja matkustajan korviin kantautuu melua tiestä ja renkaista. Hyundai kehittää tekniikkaa, jossa tämä melu hiljennetään vastamelutekniikalla. Ratkaisu perustuu Analog Devicesin kehittämään A2B-väylään.
ADI:n Automotive Audio Bus on kehitetty digitaalisen audiosignaalin kuljettamiseen. Väylä on konfiguroitavissa 44,1 tai 48 kilohertsin kehysnopeuteen ja sen läpi voidaan siirtää maksimissaan 50 megabittiä dataa sekunnissa. Data voi olla I2S-muotoista tai eri TDM-konfiguraatioissa.
Vastaavia ratkaisuja on mietitty aiemminkin, mutta tarjolle olleiden kustannustehokkaiden väylien latenssi ei ole riittänyt melun reaaliaikaiseen suodattamiseen. A2B-väylän avulla Hyundai kehittää omaa RANC-tekniikkaansa (Road-noise Active Noise Control).
Hyundai RANC-järjestelmä toimii periaatteessa samaan tapaan kuin vastamelukuulokkeet. Järjestelmä pystyy analysoimaan erityyppisiä meluja reaaliajassa ja tuottamaan käänteisiä ääniaaltoja. Esimerkiksi on olemassa erityyppisiä tien ääniä, joita uusi tekniikka voi käsitellä, kuten renkaiden ja pyörien välisen resonanssin aiheuttama melu tai tienpinnan epätasaisuudesta aiheutuva meteli.
Samalla A2B-väylää tullaan käyttämään Hyundain tulevien mallien audioverkkona. A2B vähentää kaapeloinnin painoa jopa 75 prosenttia ja parantaa autojen polttoainetaloudellisuutta ja kokonaiskustannuksia.