DisplaySupplyChainin mukaan viime vuonna myytiin 10 miljoonaa taivutettavaa älypuhelinta, mikä on 207 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Näistä 87 prosenttia eli 8,7 miljoonaa oli varustettu Samsungin logolla.
Tutkimuslaitoksen mukaan suurin syy kasvuun oli Samsung Galaxy Z Flip 3:n kysyntä. Esimerkiksi Euroopassa Flip 3:n myynti kasvoi yli 30 prosenttia vuoden viimeisellä neljänneksellä.
Viime vuonna kaksi myydyintä mallia ja neljä viidestä myydyimmästä taivutettavasta älypuhelimista tuli Samsungin tuotantolinjoilla. Tälle vuodelle DisplaySupplyChain ennustaa yli sadan prosentin kasvua. Samsung tavoittelee myyvänsä yli 14 miljoonaa Fold- ja Flip-sarjan puhelinta.
Taivutettavien haasteita kuvaa kuitenkin yhtä aikaa Flip 3:n kanssa julkistettu Z Fold 3 -malli. Sen kysyntä on käytännössä pysähtynyt alkaneen vuoden aikana. Terve, kannattava laitemyynti edellyttäisi noin kuutta miljoonaa myytyä kappaletta, eikä Z Fold 3 siihen välttämättä yllä.
DisplaySupplyChainin mukaan näyttää siltä, että Samsung pyrkii lisäämään Z Fold 4:n kysyntää myöhemmin tänä vuonna sisällyttämällä S-Pen-kynän laitteen sen sisuksiin sen sijaan, että se olisi erikseen kotelossa.