Nissan on julkistanut laminoitujen kiinteän elektrolyytin akkukennojen prototyyppitehtaan. Yhtiö aikoo tuoda kiinteän akuston markkinoille vuonna 2028. Mullistus lupaa laskea sähköautojen hinnan polttomoottoriautojen tasolle.
Pitkän aikavälin visionsa, Nissan Ambition 2030, mukaisesti Nissan pyrkii tuomaan markkinoille EV:n, jossa on täysin kiinteitä akuja, jotka on kehitetty talon sisällä vuoteen 2028 mennessä. Se suunnittelee perustavansa Yokohaman tehtaalleen vuoden 2024 aikana pilottituotantolinjan materiaaleineen.
Nissan uskoo, että kiinteän akun hinta voidaan laskea 75 dollariin kilowattitunnilta vuonna 2028 ja 65 dollariin kilowattitunnilta sen jälkeen, mikä asettaa sähköautot samalle kustannustasolle kuin bensiinikäyttöiset ajoneuvot.
Kiinteän akun energiatiheys on noin kaksi kertaa tavallisten litiumioniakkujen energiatiheyden luokkaa. Latausaika on huomattavasti lyhyempi erinomaisen lataus-/purkaussuorituskyvyn ansiosta ja kustannukset jäävät alhaisemmaksi halvempien materiaalien käytön ansiosta.