Yksilöllinen sisältö, teräväpiirtokuva, useat eri näytöt, interaktiivisuus, tasokas sisältö sekä videon ja sosiaalisen median yhdistyminen ovat tulevaisuudessa median käyttäjien arkipäivää. Tämä selviää Ericssonin kansainvälisen Media Vision 2020 -selvityksestä.
Ericssonin mukaan vuoden 2020 kuluttajasukupolvi odottaa televisio-, elokuva- ja pelikokemuksien yhdistyvän toisiinsa ja olevan helposti saatavilla. Lisäksi niiden odotetaan olevan räätälöityjä omien kiinnostuksen kohteiden, laitteiden ja tilanteiden mukaan.
Myös käyttäjäkokemus muuttuu, kun media-alan rinnalle nousee yhä enemmän laitevalmistajien, sosiaalisten verkostojen ja sovellusekosysteemien tarjoamaa sisältöä, toteaa Ericssonin Broadcast Services -yksikön operatiivinen johtaja Joachim Bergman.
Tutkimuksen mukaan 50 prosenttia tv:n katselusta on vuonna 2020 lineaarista ja live-sisältöä. Loput 50 prosenttia koostuu on-demand-sisällöistä.
Ericssonin Forever Evolving Experience -raportti on ladattavissa osoitteesta http://www.ericsson.com/televisionary/media-vision-2020/forever-evolving-experience/.