Päällepuettava elektroniikka on nyt alue, johon lähes kaikki kulutuselektroniikan yritykset haluavat panostaa. Työsarkaa yrityksille riittää, sillä amerikkalaistutkimuksen mukaan yli puolet ihmisistä ei tiedä, mitä päällepuettava elektroniikka on.
Waggener Edstrom -markkinointiyritys haastatteli yli kahta tuhatta ihmistä aiheen tiimoilta. Vaikka yli puolet ei tuntenut koko päällepuettavan termiä, 44 prosenttia tunsi alueen isoja brändejä.
Yrityksen mukaan tämä tarkoittaa, että päällepuettaville laitteille on selvästi kysyntää. Haastatelluista vasta 20 prosenttia kertoi omistavansa päällepuettavan elektroniikkalaitteen. Yleensä kyse oli liikuntasuorituksia mittaavasta rannelaitteesta.
Yleensä nuoret ovat ensimmäisenä ottamassa uusinta tekniikkaa käyttöön. Päällepuettavan kohdalla innokkaimpia ovat yli 45-vuotiaat. Joka lähes joka kolmas tästä ryhmästä omisti jonkun päällepuettavan laitteen.
Haastatelluista 27 prosenttia ilmaisi olevansa ns. early adoptereita eli kiinnostuneita uuden tekniika hyödyntämisestä.