Koneiden välinen viestintä tunnetaan nimellä M2M (machine-to-machine). Koneviestinnän seuraava askel on autojen välinen V2V (vehicle-to-vehicle). Sitä kaavaillaan Yhdysvalloissa pakolliseksi vielä tällä vuosikymmenellä. Odotetusti hanke on saanut osakseen vastustusta.
Yhdysvaltain liikenneministeriö pyysi yleisöltä kommentteja uudesta hankkeesta. Palautteen perusteella V2V-ideaan suhtaudutaan kuten GPS-tiemaksuihin Suomessa: juuri kukaan ei halua lisää Isoveli valvoo -tekniikoita.
Valtateiden turvallisuudesta USA:ssa vastaava NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration ) julkisti kuitenkin vastikään tutkimuksen V2V:n turvallisuuseduista. Luvut ovat vaikuttavia.
V2V voi auttaa kuljettajaa vasemmalla kääntymisessä varoittamalla lähestyvästä liikenteestä. NHTSA:n arvion mukaan tekniikka voisi estää peräti 592 000 risteyskolaria vuodessa. Kuolonuhreja jäisi tulematta 1083, NHTSA arvioi.
V2V edellyttää vielä valtavasti työtä. Esimerkiksi tietoturva menee tekniikan myötä uudelle tasolle. Ajoneuvon järjestelmän pitää aukottomasti todeta, että tuleva V2V-viesti on oikea ja validi.