Päivän tekoälyuutinen tulee CRM-ohjelmistoja kheittävältä Salesforcelta. Yhtiö on laajentanut myEinstein-palvelua niin, että kuka tahansa ylläpitäjä ja kehittäjä voi luoda räätälöityjä tekoälysovelluksia Salesforce-alustalla helposti klikkaamalla, ilman koodausta.
Salesforce esitteli uusia ratkaisujaan tänään päättyvässä Dreamforce-tapahtumassaan San Franciscossa. Tapahtumassa on näkynyt laajalti yrityksen pääteema eli tekoälyn ottaminen käyttöön esimerkiksi asiakaskäyttäytymisen ennustamisessa yritetään tuoda asiakkaille mahdollisimman helposti käyttöön.
Uudessa myEinsteinissa on käytössä kaksi koneoppimisalustaa: Einstein Prediction Builderilla voidaan luoda tulevaisuutta ennustavia AI-malleja mihin tahansa Salesforcen objektiin tai kenttään. Einstein Bots puolestaan kouluttaa CRM:n historiadatalla ja siten sen avulla voidaan luoda botteja, jotka vastaavat nopeasti ja tarkasti erilaisiin asiakastiedusteluihin, ratkovat rutiiniongelmia ja tarvittaessa ohjaavat töitä asiakaspalvelijoille.
myEinstein pitää sisällään Salesforcen kesällä julkistamat Einstein Language- ja Einstein Vision -rajapinnat. Ensimmäisen avulla kehittäjät voivat opettaa mallin luokittelemaan asiakaspyyntöjä niin, että ne johtavat automaattisesti joko leadieksi, palvelutapaukseksi tai markkinointikampanjaksi.
Einstein Visionin avulla kehittäjät voivat täydentää mallien toimintaa älykkäällä kuvahaulla, sekä tuotteiden ja brändien tunnistamisella.
Lisätietoja myEinsteinista löytyy Salesforcen sivuilla.