OnePlus esitteli eilen virallisesti uuden 7T-sarjan puhelimensa, vaikka sarjan perusmalli 7T esiteltiin jo pari viikkoa sitten Intiassa. Suomen maajohtaja Tuomas Lampen oli eilen jo huojentuneella tuulella, vaikka tämä vuosi on tarkoittanut OnePlussalle melkoista riskinottoa.
Riski liittyy ennen kaikkea OnePlussan strategiaan. Esimerkiksi Suomessa merkin suosio on rakennettu sille, että puhelimissa saa melkoisesti suorituskykyä monia muita alemmalla hinnalla. Viimeisen vuoden aikana OnePlus on aika selvästi hypännyt premium-luokkaan.
Tämä tarkoittaa, että laitteet ovat kalliimpia. Ja niitä myydään vähemmän. – On ihan selvä, että hinnan kasvaessa volyymi pienenee. Nyt voi jo onneksi sanoa, ettei tämä ole näkynyt meidän myyntimäärissä, Lampen sanoi.
Miksi suomalaiset sitten pitävät OnePlussasta? Lampenin mukaan moni ominaisuus erottaa laitteet kilpailijoista. Näitä ovat esimerkiksi nopea lataus ja laitteiden sujuva toiminta. Uusin valtti on näytön virkistystaajuus, mutta sitä on vaikeampi ”myydä” kuluttajalle.
- Ei normaali käyttäjä tiedä, mitä 90 hertsin näyttö tarkoittaa. Oikeastaan vasta kun on päässyt sellaista käyttämään ja vaihtaa takaisin 60-hertsiseen, eron huomaa, Lampen sanoo. Tähän on helppo yhtyä, 90 hertsin näyttöön ihastuu helposti.
OnePlus lanseerasi eilen uuden 7T Pro -mallin ja sen McLaren-erikoisversion Kaapelitehtaalla, jonne oli kutsuttu myös OnePlus-yhteisöä eli merkin käyttäjiä. Ennakkoilmoittautujia oli 240, joten OnePlus-uutuudet selvästi kiinnostavat.
Elisa järjesti eilen myös pop up -myyntitapahtuman, jossa uusia 7T- ja 7T Pro -malleja myytiin. Perusmallin hinta on 609 euroa (muisti 8+128 gigatavua) ja 7T Pro maksaa 759 euroa (8+256 gigatavua). Näiden myynti alkaa ensi viikon torstaina. Erityisesti 7T-mallin myyntiä on mielenkiintoista seurata, sillä laite on jo nyt saanut paljon kehuja hinta-laatusuhteestaan.
ETN:n arvio uudesta 7T-mallista löytyy täältä.