Adoben tuoreen eurooppalaisen tutkimuksen mukaan 85 prosenttia kuluttajista vaihtelee eri laitteiden välillä verkkoa käyttäessään. Tutkimus osoittaa myös, että eurooppalaisella kuluttajalla on keskimäärin 6,1 verkkoon kytkettyä laitetta.
Ihmiset eivät ole uskollisia puhelimelle käyttäessään internetiä ja verkkosisältöjä. Vain 40 prosentin mielestä brändit osaavat tarjota yhtenäisiä ja yksilöllisiä käyttäjäkokemuksia kaikilla laitteilla. Tutkimustulos pakottaa yritykset pohtimaan rooliaan kokemusten tuottajina ja panostamaan kuluttajakokemukseen, joka säilyttää asiakkaan huomion.
Viime vuoden aikana älypuhelinliikenne kasvoi keskimäärin 36 prosenttia. Selailu vaihtuu laitteesta ja laitetyypistä toiseen erityisesti näytön koon takia. Seitsemän kymmenestä eurooppalaisesta selaakin verkkosisältöä mieluummin pöytäkoneella kuin älypuhelimella.
Tutkimukseen osallistui 5000 eurooppalaista kuluttajaa ja sen tuloksia esiteltiin tänään Lontoossa Adobe Summitissa.