Älypuhelimia myydään Suomessa vuodesta toiseen suurin piirtein samalla vauhdilla. Viime vuonna älyluureja meni meillä kaupaksi 2 290 923 kappaletta. Elektroniikan tukkukauppiaiden mukaan luku on vain puoli prosenttia pienempi kuin vuonna 2017. Älypuhelimien myynnin arvo kuitenkin kasvoi 5 prosenttia ja puhelimien keskihinta 5,5 prosenttia.
Älykellojen myynti on lähtenyt liikkeelle hieman nihkeästi, mutta viime vuonna niissä mitattiin kasvua peräti 36,5. Ehkäpä laitteet ovat nyt teknisesti kypsyneet tasolle, jolla ne kiinnostavat yhä useampia. Tietokoneiden myynti kasvoi 3,2 prosenttia, eikä tablettienkaan myynti enää kutistunut.
Suomalaisten olohuoneisiin ostamien televisioiden koko kasvaa edelleen. 61 prosenttia kaikista ruuduista oli viime vuonna 55- tai 65-tuumaisia. Samaan aikaan pienempien tv-mallien osuus laski 50-tuumaisten luokassa 13 prosenttia ja 40-tuumaisten kohdalla 11 prosenttia. Pienten 32 tuuman televisioiden myynti laski 23 prosenttia. Vuoden 2018 Black Friday -viikolla televisioita myytiin ennätysmäärä, yli 20 000 kappaletta, joten kasvua edelliseen vuoteen kertyi 35 prosenttia.
Kamerakaupan lasku jatkui 14,9 prosentin vauhtia. Ainoat nousijat olivat peilittömät järjestelmäkamerat (1,9 %). Kappalemäärissä mitattuna niiden osuus on 48,0 prosenttia kaikista järjestelmäkameroista.