Monissa uusissa autoissa erillinen anturi valvoo sitä, että renkaan ilmanpaine säilyy haluttuna. Belgialainen Melexis on nyt esitellyt uuden anturin, joka on selvästi aiempia pienempi ja vähemmän tehoa kuluttava.
Yhtiö kehuu MLX91804-anturia markkinoiden tarkimmaksi. Se on 60 prosenttia pienempi kuin yksikään kilpaileva anturipiiri. Lepotilassa tehonkulutus on kolme kertaa vastaavia antureita pienempi.
Auton elektroniikkayksiköön anturi on yhteydessä langattomasti 315 tai 433 megahertsin taajuudella. Anturi voi hälyttää ECU-yksikön hyvin nopeasti, sillä signaali paineen alentumisesta liikkuu 150 kilobitin sekuntinopeudella.
Anturipiirillä on myös 16 kilotavun muisti, johon voidaan tallentaa sovellusdataa. Anturissa on myös liikeanturi, joten se tunnistaa renkaan asennon.
Autonrenkaassa anturin pitää kestää varsin kovia oloja. Lämpötila-alue on -40 asteesta aina +125 asteeseen asti. Iskuja anturi kestää aina 10000 g:een asti.